Så här använder du Mina sidor
På Mina sidor kan du följa din förbrukning, lämna mätarställningar, se fakturor och mycket mera.
Appen är ett alternativ
Som alternativ till Mina Sidor har vi en app med ytterligare fler funktioner. Läs mer om appen.
Hur loggar jag in på Mina Sidor?
När du är kund hos oss loggar du enkelt in med Bank-ID. Tänk dock på att endast den i hushållet som är registrerad som kund hos oss kan logga in på Mina sidor.
Det finns möjlighet att lägga till fler kunder till ett och samma konto. Till exempel för företag som har flera anläggningar och flera kundnummer eller om du hjälper någon närstående. Detta gör man inne på Mina sidor och där finns en beskrivning.
Uppstår problem vid inloggning eller om du behöver assistans så är du välkommen att kontakta vårt kundcenter genom att fylla i kontaktformuläret.
Avläsningar
Lämna avläsning
Om du vill lämna mätvärden för vatten- eller fjärrvärmeförbrukning välj då ”Anläggning” från menyraden, klicka på ”Detaljer” på den nyttighet som du vill lämna värden för och välj sedan ”Rapportera mätarställningar” så kommer du till inrapporteringssidan.
I datumfältet står dagens datum, det kan du ändra om du läst av något annat datum. Välj knappen ”Skicka” när du lagt in din mätarställning. Du ombeds bekräfta mätvärdet, det gör du genom att välja knappen ”Registrera”.
Om allt gått bra få du en bekräftelse på att vi har mottagit din avläsning.
Vill du lämna avläsning för ytterligare en nyttighet eller annan anläggning välj ”Anläggning” igen.
Se tidigare avläsningar
Under menypunkt "Anläggning"/"Detaljer" visas årets och föregående års avläsningar i stapeldiagram. Du kan välja tidigare år genom att klicka på året i raden över diagrammet.
Dra med pekaren över staplarna för att se värdet eller klicka på ”Exportera Excel” för att få alla värden i ett Exceldokument.
Rapport för timmätta anläggningar
Är din elanläggning timmätt finns rapport över värden per månad under förbrukning. Klicka på ”Timvärden” välj månad, sedan ”Månadsrapport” som finns under diagrammet.
Fakturor
Under ”Fakturor” kan du se dina fakturor och om vi har registrerat dem som betalda eller inte.
Elhandelsavtal
Om du har ett elhandelsavtal hos Karlskoga Energi & Miljö som håller på att löpa ut eller om du har ett ”Anvisat pris” får du via post ett erbjudande om avtalsförlängning/byte av avtal från oss. Du får då också information på startsidan om att avtalet löper ut och kan där förnya ditt avtal genom att klicka på ”Förnya” och sedan välja vilken typ av avtal du vill ha.
Om du väljer att förnya ditt avtal på ”Mina sidor” så behöver du inte skicka in ett svar via post.
Kontaktuppgifter
Kontaktuppgifter kan läggas till eller ändras under knappen längst uppe till höger där ditt namn står genom att välja ”kunduppgifter”.
Du kan redigera e-postadress, telefonnummer och mobilnummer. Klicka på knappen "Uppdatera" när du är klar.
Flyttanmälan
Flyttanmälan kan du tyvärr inte göra från Mina sidor. Det kan du istället göra direkt i vårt formulär. Länk till flyttanmälan.