Med anledning av kapacitetshöjande åtgärder i Karlskogas stadsnät sker ett driftavbrott den 15 februari. Detta påverkar internettjänster för företag och medför begränsad/ingen tillgänglighet under tiden för avbrottet.
När 2023-02-15 klockan 00:00-01:00
Onsdagen den 18 januari håller kundtjänst stängt hela dagen för att hantera ärenden som väntar på svar. På grund av att många kontaktar oss om sina elavtal har vi extra högt tryck sedan en tid tillbaka.
Via självserviceportalen och i appen kan du själv hantera många ärenden.
Vid felanmälan ring 0586-750 200.
Det är fortsatt halt väglag, framför allt på landsbygden. Du som bor på Karlskogas landsbygd och i Storfors kan få sopkärlen tömda en eller ett par dagar senare än vanligt.
Just nu har vi tekniska problem som gör att du inte kan se din elförbrukning i appen. Vi arbetar för att lösa detta så snart som möjligt.
Du som bor på Karlskogas landsbygd och i Storfors kan få sopkärlen tömda en eller ett par dagar senare än vanligt denna vecka.
På grund av det kalla vädret är det svårt att genomföra rengöring av maskinen och därför måste servicetiden flyttas. Ny tid är fredagen den 9 december klockan 13-15. Under tiden arbetet pågår går det inte att panta.
***************
Torsdagen den 8 december är pantautomaten på Mosserud stängd för rengöring och service klockan 08:00 - 10:00. Under tiden detta pågår går det inte att panta.
Vi håller på med inkopplingsarbete av den nya vattenledningen vid Haren. I samband med det behöver vi stänga av en ledning vilket kan medföra missfärgat vatten och eventuellt även lägre vattentryck. Områden som berörs är i första hand Löten och Karlberg men hela stan kan komma att påverkas. Ledningen kommer att vara avstängd i cirka tio dagar medan arbetet pågår. Eventuellt missfärgat vatten förekommer främst i samband med stängning och öppning då vattenflödet ändrar riktning i ledningarna. Om du drabbas av detta, låt vattnet rinna i kranen en stund så försvinner missfärgningen.